کپنهاگ: مردم دانمارک از اول ماه آینده میلادی می‌توانند برای ارسال بسته‌های پستی خود به‌جای استفاده از تمبر، پیامک بزنند.

 شرکت پست دانمارک اعلام کرده است که از اول ماه آوریل مردم این کشور به‌جای خرید سنتی تمبر و چسباندن آن روی بسته‌های پستی می‌توانند یک پیامک حاوی نشانی مقصد به دفاتر پستی ارسال کنند. دفاتر پستی پس از دریافت این پیامک و کسر هزینه از حساب شخص، کدی را برای فرد ارسال می‌کنند که باید روی بسته پستی نوشته شود. دولت سوئد هم اعلام کرده است که در حال بررسی پست پیامکی برای اجرای آن است. مسئولان دولت دانمارک با اعلام نگرانی علاقه‌مندان تمبر اعلام کرده‌اند که این مسئله جایگزین تمبر نخواهد شد و چاپ تمبر در این کشور همچنان ادامه دارد.

ساخت مدل غول‌پیکر کشتی با خلال دندان

لندن: یک مرد انگلیسی مدل غول‌پیکری از یک کشتی را فقط با استفاده از خلال‌دندان ساخته است. آقای وین‌کوزی که سابقه طولانی در استفاده از خلال‌دندان در ساخت مدل‌های گوناگون دارد به‌تازگی ساخت مدل کشتی مشهور کوئین‌ماری را با استفاده از 800‌هزار خلال‌دندان تمام کرده است. این مدل غول‌پیکر7.62 متر طول و حدود یک متر عرض دارد. آقای کوزی می‌گوید علاقه به ساخت مدل‌ کشتی‌ها را از زمان مدرسه پیدا کرده و خیلی زود متوجه شده است که خلال دندان وسیله مناسبی برای کارش به‌حساب می‌آید. به گفته این مرد انگلیسی ابزار کار او به غیر از خلال‌دندان فقط چسب و حوصله زیاد است. این مرد پول خوبی هم از کارش به‌دست می‌آورد و به‌تازگی یکی از مدل‌هایش را به قیمت 10‌هزار دلار به یک موزه فروخته است.

انتخاب عروسک به‌جای مادر

کانبرا: طرد‌شدن یک بچه میمون از سوی مادرش در باغ‌‌وحشی در استرالیا باعث شده است که او یک عروسک را به‌عنوان مادر خود قبول کند. این میمون عنکبوتی 2‌ماه پیش در باغ‌وحش ملبورن به‌دنیا آمد اما مسئولان باغ‌وحش می‌گویند او از سوی مادرش طرد شده است. این مسئله باعث ناراحتی شدید این حیوان شده و به‌همین خاطر مسئولان باغ‌وحش نگران سلامت این بچه میمون بودند. پس از مدتی مسئولان نگهداری این حیوان متوجه علاقه و نزدیکی او به یک عروسک شدند. این بچه میمون اکنون این عروسک را به عنوان مادر خود انتخاب کرده است و حاضر نیست حتی یک لحظه‌ از آن جدا شود. مسئولان باغ‌وحش می‌گویند این شانس مناسبی برای نجات این بچه‌میمون کوچک به حساب می‌آید.

گزارش گم‌شدن خانه به پلیس

کوآلالامپور: یک مرد به‌تازگی در اتفاقی عجیب گم‌شدن خانه‌اش را به پلیس مالزی گزارش کرده است. قضیه از این قرار است که آقای زوریا علی برای گرفتن اجاره‌ خانه خود به یکی از مناطق گردشگری مالزی سفر کرد اما پس از رسیدن متوجه شد که به غیر از مستاجر خبری از خود خانه هم نیست. از این خانه چوبی اکنون غیر از پایه‌هایش هیچ چیز دیگر باقی نمانده و سازه اصلی خانه و وسایل آن ناپدید شده است. مقام‌های پلیس مالزی تایید کرده‌اند که شکایتی درباره گم‌شدن یک خانه را دریافت کرده‌اند و در حال تحقیق در این رابطه هستند. یکی از ساکنان این منطقه به نیروهای پلیس اعلام کرده است که از ماه پیش متوجه ناپدید‌شدن این خانه شده اما تصور کرده است که صاحب خانه پس از تخریب قصد بازسازی آن را دارد.

کد خبر 130312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز